Τα οφέλη της τομάτας

Τα οφέλη της τομάτας

ΤΑ ΟΦΈΛΗ ΤΗΣ ΤΟΜΆΤΑΣ

Οι τομάτες είναι γεμάτες με λυκοπένιο, ένα φωτεινό κόκκινο καροτένιο, υπεύθυνο για το κόκκινο χρώμα της. Το λυκοπένιο έχει μελετηθεί εκτενώς για τις αντιοξειδωτικές και τις αντικαρκινικές του ιδιότητες. Απ' όλα τα καροτενοειδή, το λυκοπένιο είναι το αποτελεσματικότερο για την εξουδετέρωση των καταστρεπτικών ελευθέρων ριζών.

Το σώμα μας δεν παράγει λυκοπένιο, οπότε θα πρέπει να τρώμε τροφές πλούσιες σε αυτό για να επωφεληθούμε από τις σημαντικές αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Μικρές ποσότητες του λυκοπενίου βρίσκονται στο καρπούζι, πεπόνι και γκρέιπφρουτ, αλλά, όσον αφορά το διατροφικό λυκοπένιο, οι τομάτες αποτελούν τη μοναδική πλούσια επιλογή, ειδικότερα ο τοματοχυμός και η τριμμένη τομάτα.

Πολλές από τις πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι τα οφέλη που αποδόθηκαν στη β-καροτίνη απορρέουν στην πραγματικότητα από το λυκοπένιο. Μπορεί να απορροφηθεί στο σώμα μόνο αν το τρώτε μαζί με κάποιο διατροφικό λίπος, π.χ. ελαιόλαδο.


Εσείς το ξέρατε;

Όλα τα λαχανικά συμβάλλουν σε κάτι, κι έτσι και η τομάτα έχει τα δικά της οφέλη στην υγεία μας, μερικά εκ των οποίων ίσως να μην ήξερες.

- Είναι αντιοξειδωτική, πλούσια σε βιταμίνη C και λυκοπένιο. Το λυκοπένιο βρίσκεται κυρίως στη φλούδα της, ενώ η βιταμίνη C γύρω από τους σπόρους της. 

- Είναι αντιθρομβωτική. Περιέχει σαλικυλικά στοιχεία, που έχουν αντιθρομβωτική δράση. Ένα φλιτζάνι ντομάτες μας δίνει περισσότερη από τη μισή ποσότητα βιταμίνης Α που χρειαζόμαστε ημερησίως.

- Είναι ευεργετική για τα οστά χάρη στη βιταμίνη Κ που περιέχει.

- Είναι καλή φίλη των αγγείων μας, γιατί είναι πλούσια σε κάλιο και βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

- Αγαπάει τα μάτια μας. Είναι πλούσια σε λουτεΐνη, ένα βασικό συστατικό για την όραση μας.

- Είναι και αντιηλιακή. Τα καροτένια που περιέχει αποτελούν αντιηλιακή ασπίδα για το δέρμα μας.

- Και φυσικά είναι αντικαρκινική. Η συχνή κατανάλωσή της έχει συμβάλει σημανικά στην προστασία κατά του καρκίνου. Επιπλέον δρουν παράλληλα με το μπρόκολο και βοηθούν στη μείωση του κινδύνου να νοσήσουν (οι άντρες) από καρκίνο του προστάτη.


Συμπέρασμα:

- Προσθέστε τη τομάτα στην διατροφή σας

- Καταναλώστε ζυμαρικά με κόκκινη σάλτσα. Χρησιμοποιήστε ψιλοκομμένες τομάτες για να μαγειρεύετε την δική σας σάλτσα στο σπίτι.

- Προσθέστε χρώμα στα λαχανικά σας. Δοκιμάστε στις σαλάτες τομάτα για καλύτερη γεύση.