Γιατί πρέπει να τρώμε φρούτα & λαχανικά

Γιατί πρέπει να τρώμε φρούτα & λαχανικά

Η καθημερινή κατανάλωση ποικιλίας χρωμάτων φρούτων και λαχανικών μέσα ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο:

· Εξασφαλίζει επαρκή πρόσληψη καλίου και αντιοξειδωτικών, προλαμβάνοντας την εμφάνιση της υπέρτασης.

· Συμβάλλει στη μειωμένη εμφάνιση καρκίνου του προστάτη, του δέρματος και του μαστού.

· Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικά, δρα ενάντια στη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας, προλαμβάνοντας την εμφάνιση εμφράγματος, εγκεφαλικών και άλλων καρδιαγγειακών επεισοδίων.

· Δρα «κατά του χρόνου». Οι βιταμίνες C,E και τα β-καροτενοειδή των φρούτων και των λαχανικών έχουν συσχετιστεί ισχυρά με τη διατήρηση της ελαστικότητας και της ζωντάνιας του δέρματος.

· Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες και τις ελάχιστες θερμίδες που περιέχουν, συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους και στη βελτίωση της κινητικότητας του εντέρου.

·Βοηθά στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού κάνοντάς μας λιγότερο ευάλωτους σε λοιμώξεις και ασθένειες.

· «Διατηρεί» τη μνήμη μας. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται σε φρούτα και λαχανικά φαίνεται να συμβάλλουν στη μείωση της συχνότητας αλλά και στην καθυστέρηση εμφάνισης εκφυλιστικών νόσων του νευρικού συστήματος, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ και η άνοια. 

Λαχανικά : Όλα τα ωμά λαχανικά, π.χ., μαρούλι, λάχανο, καρότο, τομάτα, αγγούρι, κρεμμύδι, κ.ά. Όλα τα μαγειρεμένα λαχανικά, π.χ., μπρόκολο, κουνουπίδι, κολοκυθάκια, χόρτα, παντζάρια, κ.ά. Τα αμυλώδη λαχανικά, π.χ., αρακάς, καλαμπόκι, κολοκύθα.

Πόσο λαχανικά πρέπει να καταναλώνουμε την ημέρα;

Κατανάλωση 4 μερίδων από ποικιλία λαχανικών κάθε ημέρα. 1 μερίδα ισοδυναμεί με περίπου 150-200 γραμμάρια ωμά ή μαγειρεμένα λαχανικά.

Φρούτα: Όλα τα ωμά φρούτα, π.χ., πορτοκάλι, μήλο, αχλάδι, μπανάνα, ροδάκινο, κ.ά. Όλα τα αποξηραμένα φρούτα, π.χ., δαμάσκηνα, σταφίδες, βερίκοκα, κ.ά. Οι φυσικοί χυμοί φρούτων (100% χωρίς προσθήκη ζάχαρης).


Πόσο φρούτα πρέπει να καταναλώνουμε την ημέρα;

Κατανάλωση 3 μερίδων από ποικιλία φρούτων κάθε ημέρα.

1 μερίδα ισοδυναμεί με 120-200 γραμμάρια φρούτου.

Είναι συνεπώς απαραίτητο να εντάξουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο 1 φρούτο ή λαχανικό από την κάθε χρωματική κατηγορία για να έχουμε μια πλήρη θρεπτική επιτυχία!


Άρθρο από την Βασιλική Δεδέ

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος